Anunț cu privire la ocuparea funcțiilor vacante în cadrul
Biroului Național de Statistică

Auditor intern superior(C37) / Secția audit intern și managementul calității, Secția audit intern și managementul calității

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Asigurarea eficacității sistemului de management financiar și control în cadrul Biroului, contribuind la îmbunătățirea acestuia.

Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:

1. Stabilirea obiectivelor misiunii de audit intern în cadrul BNS.
2. Efectuarea activităţilor de audit intern pentru evaluarea sistemului de management financiar şi control.
3. Evaluarea serviciilor şi proceselor de control intern.
4. Elaborarea rapoartelor vizînd rezultatele auditului intern.
5. Monitorizarea implementării recomandărilor în entităţile audiate.

Tip de angajare
Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

  • Studii superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul ştiinţe economice sau drept, administraţie publică, preferabil certificat de auditor.
  • Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economic.
  • Abilităţi: analiză şi sinteză, elaborarea actelor de argumentare şi alte documente, comunicare eficientă, lucru în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite.
  • Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
  • Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională
  • Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.

Modalitatea de depunere a documentelor
Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.
Salariul pe funcție
Conform legislației în vigoare

Bibliografia concursului

  • Acte normative în domeniul serviciului public:
  • Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr.16/2008 cu privire la conflictul de interese;
  • Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi intereselor personale;
  • Legea nr. 82/2017 cu privire la integritate;
  • Legea nr. 239/2008 privind transparenţa în procesul decizional;
  • Legea nr. 271/2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţiile publice;
  • Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe.

Acte normative de specialitate:

  • Legea nr. 93/2017cu privire la statistica oficială;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 935/2018 privind la organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică;
  • Legea nr. 229/2010 privind controlul financiar public intern;
  • Legea contabilității nr. 113/2007;
  • Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice;
  • Ordinul Ministerului finanţelor nr. 189 din 05.11.2015 „Cu privire la aprobarea Standardele naţionale de control intern în sectorul public”;
  • Ordinul Ministerului finanţelor nr. 113 din 12.10.2012 „Standardele Naţionale de Audit Intern”;
  • Ordinul Ministerului finanţelor nr. 74 din 10.06.2014 cu privire la aprobarea Codului etic al auditorului intern și Cartei de audit intern (Regulament model de funcționare a unității de audit intern);
  • Ordinul Ministerului finanţelor nr. 105 din 15.07.2013 „Normele metodologice de audit intern în sectorul public”;
  • Ordinul Ministerului finanţelor nr. 113 din 15.09.2011 „Cu privire la aprobarea Regulamentului privind raportarea activității de audit intern în sectorul public;
  • Ordinul Ministerului finanţelor nr. 100 din 29.08.2012 „Regulamentul privind certificarea auditorilor interni în sectorul public”.

Formularul de participare poate fi descarcat AICI


moldovajob.md