Anunț cu privire la ocuparea funcțiilor vacante în cadrul
Biroului Național de Statistică

Specialist principal (C40) / Centrul regional pentru statistică a mun. Chișinău/ Direcţia cercetări gospodării

Scopul general al funcţiei:
Contribuie la realizarea eficientă a procesului de colectare, validare primară şi generalizare a informaţiei statistice din cadrul cercetărilor statistice în domeniul social.

Sarcinile de bază:
1.Coordonarea și monitorizarea activității echipei de colectare a datelor în teren (operatori de interviu).
2.Acordarea de suport metodologic privind efectuarea cercetărilor, inclusiv instruirea/formarea inițială și continuă a operatorilor de interviu.
3.Introducerea, validarea şi editarea primară a datelor colectate conform termenilor şi cerinţelor stabilite in Programul de activitate a Direcţiei.
4.Verificarea activității operatorilor de interviu în teren.

Tip de angajare
Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice funcţiei:

  • Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul administraţiei publice, economie.
  • Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economic, statistic: 1 an
  • Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, Internet,E-mail;
  • Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii, administraţiei publice;
  • Abilităţi: responsabilitate, atenţie, comunicare, convingere, lucru în echipă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
  • Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională
  • Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
  • Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor
Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.
Salariul pe funcție
5600

Bibliografia concursului
Acte normative în domeniul serviciului public:

  • Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr.16 din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
  • Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi intereselor personale;
  • Legea nr. 82/2017 cu privire la integritate;
  • Legea nr. 190/1994 cu privire la petiţionare;
  • Legea nr. 239/2008 privind transparenţa în procesul decizional;
  • Legea nr. 271/2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţiile publice;
  • Legea nr. 270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe;
  • Acte normative din domeniul administraţiei publice:
  • Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern;
  • Legea nr.100/2016 privind actele normative;
  • Acte normative de specialitate:
  • Legea nr. 93/2017cu privire la statistica oficială;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 935/2018 privind la organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică;
  • Metodologii: (www.statistica.md/Metodologie/Metadate/Metadate de referinţă).

Formularul de participare poate fi descarcat AICI


moldovajob.md